Priberanie v tehotenstve, koľko a kedy?

4

Neplánujte pribrať 7 kíl počas prvého trimestra, radšej si ušetrite nejaké na neskoršie…

Na rozdiel od rovnice na výpočet BMI, presná rovnica na výpočet koľko a kedy pribrať počas tehotenstva bohužiaľ neexistuje. O čo jednoduchšie by to bolo, však? Množstvo a intezita priberania závisí od rôznych faktorov ako sú metabolizmus, aktivity, ktoré máte a robíte, a v neposledonom rade aj genetika.

Ak máte rýchly metabolizmus (šťastný to človek), alebo ste fyzicky aktívna (dobré pre vás), budete priberať oveľa pomaľšie. Tým pádom budete musieť prijímať oveľa viac kalórií ako niekto, kto priberie len tým že sa pozrie na zmrzlinu, alebo má príliš sedavý štýl života. Aspoň určitú predstavu o tom, koľko kíl navyše je tak akurát, nám ponúka vaše súčasné BMI:

Ak je vaše BMI menej ako 18,5, skúste pribrať 2 kilá prvý trimester a 13-18 kíl počas celého tehotenstva (takmer pol kila každý týždeň).
Ak je vaše BMI od 18,5 do 25 (priemerná váha), skúste sa zamerať na to aby ste pribrali 1,5 kila počas prvého trimestra a 11-16 kíl počas celého tehotenstva.
Ak máte nadváhu a vaše BMI sa pohybuje v rozmedzí od 26 až 29, priberte 1 kilo počas prvého trimestra a 7-11 kíl počas celého tehotenstva.
Ak je vaše BMI nad 30 mali by ste pribrať od 5 do 10 kíl a možno si nájsť aj nejakého odborníka, ktorý by vám s vašim stravovaním pomahál.

Formula na výpočet BMI:

Back to Top